Klasa 2a BSI

Branżowa szkoła I stopnia klasa 2a BS – Język polski

TEMAT: Jak skutecznie szukać informacji?

Przeczytaj poniższy tekst uważnie!

Informacje możemy zdobywać w różnych celach: zawodowych, naukowych, rozrywkowych, edukacyjnych,  związanych z codziennym życiem lub zainteresowaniami. Współczesny człowiek korzysta z wielu źródeł informacji: odbiera je kanałem wzrokowym (przybierają one wówczas formę rękopiśmienną, drukowaną lub elektroniczną), a także słuchowym. Bezpośrednim źródłem informacji może być człowiek lub dokument, który został stworzony przez człowieka.

W e-podręczniku w ćwiczeniu 1. znajdziesz listę różnorodnych źródeł informacji. Wypisz 4  z których Ty najczęściej korzystasz przygotowując się do lekcji, odrabiając zadania domowe.

Odpowiedzi prześlij do mnie do 29 października.

Podaję link do e-podręcznika:

https://epodreczniki.pl/a/jak-skutecznie-szukac-informacji/DqZx6wz5F

Zanim zaczniemy poszukiwać informacji, powinniśmy zdać sobie sprawę z tego, czego szukamy i co już wiemy na dany temat. Następnie dobrze jest przygotować listę źródeł, z których możemy skorzystać. Ważne jest, byśmy w tym przebogatym zbiorze rozmaitych tekstów potrafili ocenić ich przydatność w konkretnych sytuacjach oraz żebyśmy umieli odróżnić opisy faktów od ich interpretacji, czyli od opinii.

Pamiętajcie, kiedy szukamy informacji w sieci, możemy korzystać z katalogu stron internetowych. Jeżeli natomiast chcemy postawić konkretne pytania, korzystamy z wyszukiwarek. Wpisujemy wtedy kluczowe słowo lub frazę i uzyskujemy listę stron, na których one wystąpiły. Warto też pamiętać, by wpisywać kilka słów (najlepiej rzeczowników) w jednym zapytaniu, używając małych liter i cudzysłowu. Dobrze jest też maksymalnie skonkretyzować swoje zapytanie, co oznacza, że słowa wpisywane w wyszukiwarce powinny być dość szczegółowe.

ZADANIE

Zapoznaj się z informacjami zawartymi w podrozdziale ZARZĄDZANIE WIEDZĄ

(e-podręcznik)  i zastanów się, jak możesz je wykorzystać w codziennym życiu.

Related posts

Leave a Comment

Skip to content